سوشا مکانی:باز هم پنالتی می‌زنم

سوشا مکانی:باز هم پنالتی می‌زنم

سوشا مکانی:باز هم پنالتی می‌زنم

سوشا مکانی

سوشا مکانی

از نظر حمید درخشان، سرمربی پرسپولیس تهران، سوشا مکانی مرد جام حذفی است و بر همین اساس در بازی با گل‌گهر سیرجان هم از وجود این دروازه‌بان پنالتی‌گیر سود برد. سوشا مکانی هم به بهترین شکل ممکن به اعتماد درخشان پاسخ مثبت داد و ۳ پنالتی حریف را گرفت هر چند یک پنالتی را هم هدر داد و ...

حالا باید به تو لقب متخصص جام‌حذفی داد. این‌طور نیست؟
(می‌خندد)خدا را شكر می‌كنم كه توانستم دل هواداران را به كمك سایر بچه‌ها شاد كنم.

فكرش را می‌كردی بعد از دربی، در جام‌حذفی در تركیب اصلی بازی كنی؟
به نكته خوبی اشاره كردید. در دربی اخباری ساختگی روی خروجی برخی خبرگزاری‌ها منتشر شد مبنی بر این كه من روی نیمكت نبودم یا قهر كردم و از این حرف‌ها كه همه این اخبار كذب و ساختگی بود!

اما وقتی تلویزیون، اتوبوس تیم پرسپولیس را نشان می‌داد، آخرین نفر از اتوبوس پیاده شدی و قیافه عبوس و گرفته‌ای داشتی.
من همیشه عادت دارم چه بازی كنم و چه بازی نكنم، می‌روم و ته اتوبوس می‌نشینم. روز دربی هم همین‌طور بود و بنابراین عادی بود كه آخرین نفر پیاده شوم و در مورد قیافه‌ام هم باید بگویم بازی دربی جای شوخی و خنده نیست و یك مسابقه جدی است.

چرا با نیلسون گرم نكردی؟
لطفاً این موضوع را بنویسید كه در تیم ما براساس تصمیم كادرفنی فقط گلر اصلی گرم می‌كند و در بازی با گل‌گهر هم نیلسون با من گرم نكرد. متأسفانه دوستان بدون بررسی لازم این اتفاقات طبیعی را بزرگ می‌كنند تا حاشیه بسازند.

پس از گل دوم پرسپولیس و مسجل شدن پیروزی با حمید درخشان شادی خود را تقسیم كردی؟
خدا را ۱۰۰ هزار مرتبه شكر كه بردیم، برد شیرینی هم بود. دوستان استقلالی از هفته‌ها قبل كری می‌خواندند و عدد ۴ را نشان می‌دادند اما به لطف آن بالایی و تلاش بچه‌ها تمام عددها از ۴ و ۶ گرفته تا ۱۰ و حتی سال‌ها بعد ۴۰ و ۵۰ و ... به نام پرسپولیس ثبت شد!

برگردیم به بازی با گل‌گهر سیرجان! چرا پنالتی زدی؟ یا بهتر است بپرسیم با توجه به این كه پنالتی خراب كردی، باز هم حاضری پنالتی بزنی؟
مجید غلامی دروازه‌بان گل‌گهر از دوستان صمیمی‌ام است كه در تیم‌ملی جوانان با هم بودیم و حقش است در لیگ برتر بازی كند. او خیلی خوب جهت ضربه پنالتی‌ام را تشخیص داد اما باور كنید دروازه را من ندیدم!

چطور؟
دلیلش را نمی‌دانم اما برخلاف تمام ورزشگاه‌های ایران، ورزشگاه اختصاصی گل‌گهر سیرجان به جای شمالی و جنوبی، شرقی و غربی ساخته شده و در طول بازی نور آفتاب مستقیم توی چشم من بود. در زمان ضربات پنالتی ناگهان سایه توی دروازه افتاده بود و باعث شد دیدم كافی نباشد البته توجیه نكرده و اعتراف می‌كنم ضربه‌ام را خیلی بد زدم!

وقتی پنالتی حریف را می‌گرفتی، به خودت اشاره می‌كردی و حرف می‌زدی. ماجرا چه بود؟
می‌خواستم به هواداران، مربیان و بازیكنان پرسپولیس پیغام بدهم كه من اینجا هستم و نگران هیچ چیز نباشید! شما می‌دانید استرس ضربات پنالتی بسیار بالاست. خودم كه بعداً بازی ذوب‌آهن و استقلال را تماشا كردم، استرس تمام وجودم را فراگرفت اما نمی‌دانم چرا در لحظه‌ای كه خودم قرار است پنالتی بگیرم، هیچ استرسی ندارم!

به نظر می‌رسد در جام‌حذفی راحت‌تر از لیگ برتر گلری می‌كنی.
نه، اتفاقاً دروازه‌بانی در لیگ برتر راحت‌تر است چون فرصت جبران در بازی‌های بعدی وجود دارد. در حالی كه در جام حذفی اولین اشتباه، می‌تواند آخرین اشتباه باشد و باعث حذف یك تیم شود. همین گل‌گهر، نفت مسجدسلیمان و سپاهان را حذف كرده بود و می‌توانست حتی ما را هم حذف كند اما خدا را شكر به خیر گذشت.

خودت دوست داشتی سرنوشت بازی با گل‌گهر به ضربات پنالتی كشیده شود؟
اصلاً و ابداً! دلم می‌خواست در همان ۹۰ دقیقه كار را تمام كنیم اما به پنالتی كشیده شد. باورتان نمی‌شود من یكی به این مسائل و سوپراستار شدن در ضربات پنالتی و چنین چیزهایی فكر نمی‌كنم و هدفم كمك به پرسپولیس است.

به عنوان سؤال آخر،از پرسپولیس جدا می‌شوی یا در این تیم خواهی ماند؟
صددرصد در پرسپولیس می‌مانم. می‌مانم و به تیم محبوبم كمك می‌كنم تا قهرمان جام‌حذفی شود و یك بار دیگر هم می‌گویم انتخاب پرسپولیس بهترین تصمیم من بود و دوستان نمی‌توانند با حاشیه‌سازی مرا دلسرد كنند!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 8 آذر 1393برچسب:, ] [ 12:54 ] [ هادی نوروزی(24) ابدی ]
[ ]